2022 Yılı İlk 6 Ay E-Ticaret Verileri Açıklandı
- MAT ONLINE
- Nov 16, 2022
- 1 min read
2022 yılı ilk 6 ayı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi bir önceki yılın aynı dönemine göre %116’lık artışla 348 milyar TL olarak gerçekleşti. 2022 yılı ilk 6 ayında sipariş adetleri yüzde 38 artış ile 1 milyar 654 milyon adetten 2 milyar 294 milyon adede yükseldi. 2021 yılı ilk 6 ayında e-ticaretin genel ticarete oranı %17,6 iken bu oran geçen yılın aynı dönemine göre %5 artarak %18,5 olarak gerçekleşti.

Sektör bazında e-ticaret hacmi değerlendirildiğinde beyaz eşya ve küçük ev aletleri yaklaşık 43,7 milyar TL, havayolları 30,4 milyar TL, giyim, ayakkabı ve aksesuar 24,6 milyar TL, elektronik sektörü ise 20,3 milyar TL’dir. Bu sektörleri gıda ve süpermarket, seyahat taşımacılık ve depolama, yemek ve konaklama sektörleri izlemektedir.

Elektronik ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin %39’unu İstanbul, %9’unu Ankara, %6’sını İzmir illerinde yaşayan vatandaşlar yapmaktadır. Bu illeri; %3,5 oran ile Bursa ve Antalya, %2,5 oran ile Kocaeli, yaklaşık %2 oran ile Adana, Konya, Mersin ve Gaziantep illeri takip etmektedir.
Toplam site ziyaretlerinin e-ticarete dönüşüm oranı %2,5 olarak gerçekleşmiştir.
Kaynak: T.C.Ticaret Bakanlığı ETBİS
Comentarios